January 05, 2016

Kena kacau ?


Assalamualaikum & hello everyone :)

Harini terdetik nak cerita pasal pengalaman kena kacau. Bukan dengan hantu eh tapi dengan manusia yang perangai macam hantu. Masa tu aku form 3 ke form 4 aku pun tak ingat sangat. Bila dah masuk sekolah sesi pagi ni biasa lah balik lambat. Kadang-kadang kalau ada kelas tambahan lagi lah balik pukul 3 ke 4 petang. Aku memang tiap-tiap hari balik jalan kaki dengan kawan aku. Kadang-kadang parents kiteorang ambik tapi biasanya memang jalan kaki lah.

So ada satu hari tu kiteorang jalan kaki macam biasa lah. Pastu ada dua orang lelaki ni naik dua buah motor (kira sorang satu motor lah hahaha) Masa tu jalan memang takda orang jadi sorang daripada lelaki yang perangai macam hantu ni kacau kiteorang. Dia bawak motor sebelah kiteorang pastu cakap "Hi adik. Boleh kenal?" "Baru balik sekolah ke?" "Adik ni lawa lah" "Jangan sombong sangat" entah apa lagi yang dia cakap. Masa tu serious cuak. Kawan aku cam tarik tangan aku suruh jalan laju sikit. Yang aku dalam otak terfikir nak sepak motor dia hahahahaha ok jahat gila aku. Lepastu kawan dia suruh dia blah, dia pun blah lah dengan kawan dia.

Sampai je rumah kawan aku tu memang dia trauma gila. Aku cakap kat dia "Patutnya kita sepak je motor dia biar dia jatuh" hahahaha apesal aku jahat sangat. Kawan aku cakap jangan bagitahu orang pasal ni, biar kitorang je yang tahu. Hmm sebenarnya betul jugak apa yang dia cakap. Kiteorang tak nak lah memperbesarkan hal ni sebab lelaki tu pun tak buat pape. So sampai sekarang takda siapa yang tahu hahahaha.

Merah- Aku dengan kawan aku
Biru cair- Manusia yang perangai macam hantu (naik motor)
Biru pekat- kawan hantu (pun sama naik motor)


Ok ni peta tempat kejadian (ceh macam detective haaa) Btw, sorry lah lukisan buruk hahahaha. Ok sambung. Apa yang aku pelik kan, tempat yang kiteorang kena kacau tu bukannya tempat gelap ke apa. Depan rumah orang & tempat terbuka pulak tu. Cuma takda kereta yang lalu je. Tempat macam tu pun orang berani kacau tau. Aku pun pelik.

Sekarang ni kan banyak berlaku kes ragut lah, culik lah dan sebagainya. Sekarang ni penjenayah tu nak buat jenayah depan orang ramai pun dorang berani. Nak culik anak orang depan mata parents budak tu pun dorang berani. Haih apa lah nak jadi. Nak keluar rumah pun takut tau sebab penjenayah sekarang makin berani. Masalahnya duduk dalam rumah pun penjenayah berani masuk, Habis tu aku nak duduk mana ?? Hahahaha entah lah nak.

No comments:

Post a Comment

You may comment here but please don't use any harsh words