February 11, 2016

Cinta Hati Abah


Assalamualaikum & hello everyone :)

Bukan nak cakap besar ke apa, tapi sejujurnya aku memang tak layan cerita melayu. Mostly cerita melayu ni konsep dia sama je : Kena kahwin paksa - ada perempuan jahat/ lelaki jahat yang nak dekat pelakon utama - hidup bahagia. Kalau 2 ke 3 cerita konsep sama aku boleh terima lagi, ni dah berpuluh cerita konsep sama. Mana lah aku tak meluat tengok cerita melayu. Kadang-kadang pelakon ntah pape yang dorang ambik, lagi lah buat aku meluat nak tengok cerita melayu.

But beberapa minggu (ke bulan ?), ada cerita Cinta Hati Abah kat TV3. Disebabkan tajuk dia bukan 'suami ku seorang bla bla bla', 'cinta si bla bla bla' dan pelbagai lagi jadi aku tertarik nak tengok. Selalunya kalau cerita melayu ni mesti ambik pelakon lelaki muda jadi pelakon utama & lelaki tu orang kaya kan ? But cerita ni tak macam tu. Konsep dia totally lain dengan cerita melayu yang penuh cintan cinton tu. Cerita ni pasal kekeluargaan.

Satu benda yang aku tak suka pasal cerita ni : Tetiba dah 2 tahun takpun 3 tahun hahaha. Tapi takpe lah maybe sebab episode sikit jadi dorang terpaksa buat macam tu. Aku layan cerita ni daripada first episode sampai lah episode yang baru ni. Pelakon dia pun berlakon memang mantap. Budak kecik yang berlakon jadi adik dorang tu pun pandai berlakon. Sebab tu aku tak rasa boring bila tengok cerita ni.

Kalau korang nak baca sinopsis, aku tinggalkan link sebab aku malas nak copy paste hahahaha


Part yang aku rasa agak menarik perhatian aku, lepas kakak dia kahwin & dan hidup senang, dia macam tak peduli dengan abah dia & adik-adik dia. Ibarat kacang lupakan kulit lah. Benda macam ni memang banyak berlaku. Kalau korang ada baca satu post dalam blog aku (klik sini untuk baca post tu), itu yang memang terjadi dalam kalangan sedara mara aku sendiri. Dalam cerita tu kadang-kadang kakak dia ada lah datang jumpa ayah dia tapi tu pun kejap je lah.  

Benda tu sebenarnya realiti yang berlaku sekarang ni. Anak-anak bila dah kaya raya lupa mak ayah lupa keluarga. Aku pun harap sangat nanti kalau dah berjaya aku tak lupa kat keluarga aku. 
Aku sarankan korang tengok cerita ni. Cerita ni setiap hari isnin hingga rabu, pukul 10 malam.

No comments:

Post a Comment

You may comment here but please don't use any harsh words