February 04, 2016

Block kereta & jalan orang (Part 2)


Assalamualaikum & hello everyone :)

Kali ni aku nak sambung cerita pasal pemandu yang 'kurang cerdik'. Klik sini kalau nak tengok yang part 1 punya. Ada tak orang yang tak pernah mencarut waktu bawa kereta ? Tak mencarut pun mesti ada yang macam "Eh dia ni" "Ish dia ni" dalam keadaan yang tengah marah hahaha. Pernah sekali kawan aku cakap kat aku "Eh kau ni bila drive garang betul". Hahahaha serious lah aku kalau dalam kereta memang garang.

Kejadian ni berlaku hari sabtu dua minggu lepas tak silap aku. Waktu tu malam & malam tu ada pasar malam jadi korang pun faham lah kan macam mana jalan sesak sebab pasar malam je. 


Nampak tak kereta yang aku bulatkan tu ? Dia selamba je berhenti kat situ turunkan mak dia lah kot pastu tunggu kat situ. Jalan jadi sempit sebab dia je. Tapi tak lama lepas tu dia alih kereta sebab jalan tu jadi sesak sebab ada lagi sorang pemandu parking kereta bertentangan dengan dia.


Haa yang ni lagi teruk. Dia parking kereta kat situ lepas tu turun teman anak dia pergi pasar malam or kedai buku. Isteri dia ada dalam kereta. Sebab dia kereta tadi kena alih. Padahal kereta tu yang sampai dulu tau. Dia ni datang-datang tetiba parking kereta pastu tinggalkan macam tu je.



Dia pasang lampu kecemasan kot. Yang tu yang aku bengang sikit sebab tetiba pasang lampu kecemasan. Nasib baik lah aku blur kan nombor plat kereta, kalau tak memang dah malu dah orang tu hahahaha. Dia keluar pun lama jugak lah. Nasib baik lepas kereta myvi tadi tu beralih so jalan ok sikit lah. 

Actually kalau jalan lagi depan sikit memang banyak kereta buat macam ni cuma takda gambar je sebab tak sempat nak ambik. Padahal ada je parking kosong cuma kena jalan sikit lah. Tapi takpe lah at least tak menyusahkan orang walaupun kena jalan kaki kan ? Jadi tolong lah bertimbang rasa sikit. Jangan parking ikut suka hati.
Agak-agak lepas ni ada part 3 tak ? Hahahaha

No comments:

Post a Comment

You may comment here but please don't use any harsh words